30-dnevni izzivi, o katerih smo že pisali, so lahko izjemno »orodje« za vzpostavitev novih navad. Zavedamo pa se, da so velikokrat kar malce zastrašujoči. Pripravili smo seznam 10 preprostih in bolj obvladljivih sprememb, ki se dobro obnesejo kot eno-tedenski izzivi. Sledite jim enkrat ali morda dvakrat in postalo bo resnično očitno, kako koristne so te spremembe. Kaj hitro lahko te spremembe postanejo vaša nova navada.

 

 

Preberite spodnji seznam 10 izrednih izzivov, ki jih preizkusite. Dajte jim priložnost in preverite, kako se izkažejo za vas. Če se vam zdijo neuporabni, niste veliko izgubili in ste se nekaj naučili. Če vam pridejo prav, pa ste našli nov način za večjo finančno učinkovitost.

 

1. Kupite generično različico enega ali več (ali vseh) izdelkov, ki jih običajno kupite v različici znane blagovne znamke.

Naslednjič, ko boste v trgovini, zavestno kupite nekaj generičnih (ali znižanih) različic  izdelkov, ki jih običajno kupite v različici znane blagovne znamke. Preizkusite jih  namesto znane blagovne znamke, da vidite, ali vam je všeč. Če ne morete razlikovati ali če so boljši kot blagovna znamka, od sedaj naprej kupujte cenejše izdelke.

 

2. Jejte najcenejšo večerjo.

Kaj je najcenejša večerja, ki jo lahko naredite in je okusna? Bi skuhali nekaj fižola in riža? Bi skuhali škatlo špagetov in jo postregli z malo oljčnega olja in česna? Mogoče samo vmešajte tri jajca, dodajte malo soli in popra in postrezite z rezino toasta? Poskusite pojesti super poceni večerjo nocoj. Morda lahko to spremenite v tedensko tradicijo.

 

3. Spustite termostat za eno stopinjo.

Pozimi znižajte termostat za eno stopinjo (če nimate slučajno že sedaj precej hladno v stanovanju). Velikokrat imamo pozimi nastavljene visoke temperature, da se doma pogrejemo, vendar to lahko celo škoduje zdravju. Poleg tega pa si še višamo strošek ogrevanja. Postopno znižanje temperature za eno stopnjo tu in tam redko kdo res občutno zazna.

 

Ko se letni časi spremenijo, poskrbimo, da prostorov ne ohlajamo preveč. Tudi poleti nas v prehladnih prostorih hitro najdejo glavoboli. Klimatske naprave pa bodo prav tako porabile manj energije za ohlajanje prostorov in vam znižale strošek elektrike.

 

4. Vožnja z javnim prevozom na delo in z dela.

Namesto jutranjega skoka v avto in vožnje na delo, se peš odpravite do najbližje avtobusne ali železniške postaje. Kupite vozovnico, se peljite z avtobusom ali vlakom, nato pa ponovite na poti domov. Razen če ste doma zelo blizu dela, bo to verjetno ceneje od skupnih stroškov vožnje od in do dela. Obenem pa lahko na vlaku ali avtobusu sedite in berete knjigo, namesto da se osredotočate na vožnjo skozi promet . Enkratni izziv je odličen način, da preizkusite vode in vidite, kako to poteka.

 

5. Pojdite na dogodek v knjižnici ali nekaj, kar najdete v koledarju.

Oglejte si spletno mesto vaše knjižnice in spletno mesto vašega kraja, morda Facebook stran ter si oglejte, kaj se dogaja v vašem okolišu. Izberite eno stvar, ki se vam zdi zanimiva. Pojdite, uživajte in se družite. Tako lahko prihranite na dragih vstopninah, prevozu, prav tako pa lahko okusite lokalno sceno, ki je velikokrat zelo simpatična.

 

6. Uporabite ustrezno količino zobne paste.

Oglasi zobne paste vedno kažejo veliko zobne paste na zobni ščetki, vendar zobozdravniki običajno priporočajo uporabo paste za velikost graha – precej manjšo količino, kot prikazujejo oglasi za zobne paste. Poskusite upoštevati predlog in na zobno ščetko nanesite manj zobne paste. Ugotovili boste, da so vaši zobje in usta čista z veliko manj paste, sčasoma pa tako varčevanje privede do prihrankov.

 

7. Napišite načrt obrokov za naslednjih sedem dni in izdelajte nakupovalni seznam.

Preprosto navedite, kaj nameravate imeti za obroke za naslednjih sedem dni, pri tem pa se osredotočite na preproste stvari, ki jih naredite doma. Zatem naredite nakupovalni seznam živil, ki temelji na načrtu obrokov (seveda upoštevajte, kar že imate v omarah). Ko greste v trgovino z živili, uporabite ta seznam in ne kupite ničesar drugega.

 

Poskusite to enkrat, in ugotovili boste, da imate v trgovini samo kratek seznam stvari (kar pomeni, da ne hodite naključno po stvari). Poleg tega pa imate tudi nekaj, na kar se lahko osredotočite in vam pomaga pri osredotočenosti.

 

8. Zapakirajte kosilo za delo.

Namesto, da greste na kosilo ali naročite kakšno dostavo, si doma pripravite kosilo za naslednji dan. Naredite to zvečer in kosilo postavite v hladilnik, da ga zjutraj lahko samo vzamete s seboj in vam ne otežuje jutra. To je precej ceneje kot skoraj vsaka druga možnost kosila, ki jo lahko imate na delovnem mestu in verjetno tudi okusnejša in bolj zdrava.

 

9. Očistite svojo omaro.

Soočite se z omarico v stanovanju, kjer odlagate stvari, s katerimi se ne želite ukvarjati, in se potem samo kopičijo. Preprosto preglejte vse v njej, ugotovite, kaj je pravzaprav vredno obdržati in kaj ne, in nato prodajte stvari, ki jih ne želite obdržati na Bolhi ali preko Facebooka. Preobrnite tiste nezaželene stvari v denar, ki ga lahko uporabite za nekaj vrednega. Morda boste ugotovili, da vas ta enkratna naloga navdihuje, da se lotite vseh drugih "skladiščnih" mest v vašem domu.

 

10. Obiščite knjižnico.

Samo ustavite se v lokalni knjižnici in poglejte, kaj imajo tam. Poiščite zanimivo knjigo, ki ste jo vedno želeli prebrati. Oglejte si njihovo zbirko filmov in zbirko zvočnih knjig. Oglejte si njihovo oglasno desko in razpored dogodkov. Vse te stvari so brezplačne. Vzemite domov zanimivo knjigo. Poglejte nekaj filmov. Naredite načrte, da se udeležite dogodka, ki se bo dogajal naslednji teden. Brezplačna zabava. Tudi če ne najdete ničesar, boste vsaj vedeli, kaj imajo v ponudbi.

 

 

Preprosto izberite nekaj teh izzivov in jih preizkusite ta teden. Če se ne uresničijo, ni večje izgube - poskusiti morate nekaj novega in to vas ne bo stalo veliko. Če se izziv izkaže za koristnega, ste odkrili nov in boljši način dela.

 

Privarčevan denar pa lahko obrestujete z našim Družinskim depozitom in tako še povečate svoje prihranke po izjemni obrestni meri!

 

Srečno!

LON svetuje