S temi nasveti lahko pripravite bolj zdrave jedi, ne da bi presegli svoj proračun.

 

Žalostno, vendar resnično: zdrava hrana običajno stane več kot nezdrava alternativa. Če ste previdni in sledite tem nasvetom, boste ugotovili, da obstaja nekaj preprostih načinov, kako si olajšati nakupovanje zdravih živil.

 

Selektivno nakupujte v velikih pakiranjih

Navajeni smo, da so živila v večjih pakiranjih cenejša. Ni nujno vedno tako. Prepričajte se in preverite ceno na enoto ter primerjajte cene različnih pakiranj. Nakup živil z dolgim rokom uporabe, je običajno dobra izbira. Bodite pozorni, da v večjih količinah ne kupujete živil in izdelkov s kratkim rokom uporabe.

 

Vnaprej pripravite obroke

Priprava hrane je super način za prihranek. Ne glede na to, ali pripravljate malico zase za cel teden ali kosila za vašo družino, lahko načrtovanje in pripravljanje vnaprej skrajša čas, ki ga porabite v kuhinji in vam da občutek, koliko hrane kupiti. Na voljo je ogromno spletnih vodnikov za pripravo obrokov. Načrtovanje tedenskih obrokov lahko pomeni manj prehranjevanja v restavracijah, nižji stroški nakupovanja (nakupimo le tisto, kar potrebujemo) in optimizacija časa.

 

Uporabite kartice zvestobe

Preden začnete brskati po trgovini, naredite načrt. Oglejte si reklamne ali spletne letake trgovine in preverite kupone ali pa popuste. Na podlagi teh lahko tudi načrtujete obroke za cel teden. Običajno so za imetnike kartic zvestobe na voljo tudi dodatni popusti, zato preverite.

 

Izogibajte se vnaprej narezani zelenjavi in sadju

Zelenjava in sadje so med dražjimi izdelki na nakupovalnem listku. Če tega še ne počnete, se izogibajte nakupu predhodno narezanega sadja in zelenjave. Skoraj vedno je bolj stroškovno učinkovito kupiti cele sadeže in jih pripraviti sam.

 

Kupujte sezonsko sadje in zelenjavo

Založite se s sadjem in zelenjavo, ko je ta v sezoni in jih zamrznite, namesto da kupujete zamrznjene izdelke. Na primer, jagode so običajno veliko cenejše v poletnih mesecih. Zamrznjene jagode se lahko nato hranijo do enega leta. Paprike, bučke, por in podobno lahko narežete na kocke ter zamrznete. Špinačo, blitvo, brokoli in podobno pa lahko blanširate in nato zamrznete.

 

Preskočite pred pripravljene izdelke

Zamrznjene večerje so lahko poceni in vabljive za hitro pripravo, vendar so pogosto polne konzervansov in umetnih sestavin, ki morda niso najboljši za vas in vašo družino. Jejte bolj zdravo s pripravo lastne različice živil, ki bi jih sicer kupili. Namesto nakupa zamrznjene pice, pripravite lastno testo, nato dodajte omako in sveže sestavine. Tako bo vaša družina jedla bolj zdravo in morda boste celo prihranili denar.

 

Naučite se kuhati

Morda se vam ne zdi verjetno, vendar veliko odraslih ljudi ne zna kuhati. In ko ne kuhate, obstaja velika verjetnost, da boste porabili denar za nekoga drugega, ki bo kuhal za vas. Pojdite na kuharski tečaj, če lahko, preberite knjigo ali pokličite prijatelja ali sorodnika. Za veliko obrokov je dovolj sledenje navodilom in vedeti, katere pripomočke uporabiti. Ko boste obvladali nekaj receptov, začnite kuhati po svoje. Kuhanje zase ali vaše družine vam daje možnost, da jeste bolj zdravo in prihranite denar.

 

 

Ne glede na vaš proračun, lahko najdete načine, kako se prehranjevati zdravo in okusno. Preberite še naš članek Prihrani pri hrani in preverite dodatne načine za ustvarjanje prihrankov.

LON svetuje